Módní doplňky z Itálie? To je značka Trussardi

Tradice a inovace charakterizují největší italskou lifestyle značku Trussardi, která vévodí trhu s doplňky už více než sto let.

V italském Bergamu před více než stoletím v malé dílně Dante Trussardi opravoval a šil kožené rukavice. V roce 1911 si založil firmu zaměřenou na výrobu luxusních kožených rukavic. Pracoval pečlivě a s kvalitní kůží, nebál se zkoušet nové postupy v kožedělných technikách a tak se díky píli i chuti experimentovat brzy stala jeho firma jednou z nejúspěšnějších na trhu s módními doplňky. Své rukavice dodával i italské armádě v průběhu 2. světové války a byl jmenován oficiálním dodavatelem britské královské rodiny. Poté, co je smrtelně zraněn při lovecké nehodě přebírá otěže firmy jeho vnuk Nicola, rozšiřuje sortiment o špičkové oděvy, doplňky, kabelky a tašky a od roku 1973 je označuje logem chrta.

Trussardi logo

Revoluce jménem Greyhound

Jako první návrhář na světě označuje Nicola Trussardi všechny své výrobky jedním logem. I nadále používá kůži, ale kombinuje ji na různých výrobcích také s jinými materiály a po vzoru svého dědečka se nebojí experimentů. Chrt v logu firmy značí eleganci, hbitost a energii, což definuje a charakterizuje značku Trussardi. Na své produkty využívá zásadně jen ty nejkvalitnější materiály a perfektní zpracování s až téměř posedlým zaměřením na detail se spolu s chrtem stává hlavní vizitkou celé značky. V roce 1976 je otevřen první butik Trussardi v Miláně, který je dodnes vlajkovou lodí značky. Společnost prosperuje a pod vedením Nicoly prodává tašky, aktovky, opasky, kufry i kožené bundy v různých kolekcích a variantách, s ohledem na aktuální trendy a za všech okolností v prvotřídní kvalitě. Produkty se značkou chrta jsou oblíbené nejen v Itálii, ale po celé Evropě a nemají problém dostat se i na americký trh, kde také sklízí úspěch díky své kvalitě a neotřelému designu.

Kabelka Trussardi

(R)Evoluce pokračuje

Chuť zkoušet stále nové věci, nebát se experimentů a posouvat hranice je pro značku Trussardi opravdu typická, a tak se v osmdesátých letech kromě doplňků začíná věnovat i pánským a dámským oděvům. Na trh přichází s novou kolekcí a pouští se do odvážné spolupráce s prestižními italskými značkami Alfa Romeo, Alitalia, Garelli nebo Agusta, čímž si upevňuje reputaci. V roce 1984 přichází další zlom v historii návrhářství, protože Trussardi přesunuje svou módní přehlídku podzimní a zimní dámské kolekce z uzavřených prostor přímo na náměstí Piaza del Duomo v Miláně a otevírá tak přístup i široké veřejnosti. Trussardi ale není jen návrhář pro mola, spolupracuje s umělci i divadlem a režiséry zvučných jmen. V roce 1986 otevírá Palatrussardi, místo pro koncerty a další vystoupení, kde proběhl nespočet představení. Svůj poslední koncert zde uvedl i legendární Frank Sinatra. V módním průmyslu ale neusnul na vavřínech, naopak, rozšiřuje své impérium a na trh uvádí nové linie značky podle zaměření, které ale stále spojuje nekompromisní kvalita a elegance. Svět tak dobývají linky Trussardi Home zaměřená na bytové doplňky, Trussardi Baby se zbožím pro nejmenší, Trussardi Junior pro děti, Trussardi Eyewear se slunečními brýlemi a v neposlední řadě i Trussardi Parfums, protože každý špičkový návrhář má alespoň jeden svůj parfém jako doplněk ke svým kolekcím.

Devadesátá léta se nesou ve znamení expanze po celém světě se zaměřením na nové trhy ve východní Evropě a postupně otevírá své butiky v Honkongu, Moskvě a na Tchaiwanu a Taipei. V roce 1996 otevírá také Palazzo Trussardi Alla Scalla, šestipodlažní showroom na náměstí Poazza della Scalla. Není to však jen butik s výlohou, jak byli všichni zvyklí, ale Trussardi opět přichází s něčím novým a neokoukaným. Palazzo Trussardi je místo pro veřejnost, kde se může každý kochat skvělým designem a zároveň nasát atmosféru a odpočinout si, proto se zde nachází i restaurace, kavárna a knihkupectví.

Rodina na prvním místě

Přes velký rozmach a úspěch společnosti zůstává Trussardi stále rodinnou firmou, kterou vede už čtvrtá generace. Francesco, syn Nikoly, stál v čele firmy až do své náhlé smrti v roce 2003, poté žezlo převzala jeho sestra Beatrice. Pod jejím vedením se značka mění a i když si stále zachovává svou eleganci, více ve svých modelech dbá na každodenní život a moderní trendy, v kolekcích se objevují dámská a pánská trička a další volnočasové kousky. Oblečení a doplňky pod značkou Trussardi 1911 lze díky rozsáhlé síti obchodů a butiků sehnat po celém světě, vedle této hlavní značky ale existují i dvě další, Tru Trussardi a Trussardi Jeans. Zatímco první se věnuje spíše obchodní módě a profesionálnímu prostředí, druhé je určena pro volný čas. V roce 2009 je provedena celková rekonstrukce Palazzo Trussardi Alla Scalla, je přidána velká skleněná terasa. Tu navrhl ateliér Carlo Ratti Associati a jako obvykle není jen tak obyčejná, je přikrytá první vertikální zahradou v Itálii, Patrickem Blancem. Celý prostor je řešený flexibilně včetně kavárny Café Trussardi.

V současné době má skupina Trussardi přes 400 prodejních míst a patří mezi největší světové značky na poli módy a oblékání. Tajemství zpracování té nejjemnější kůže zůstává v rodině a dědí se z generace na generaci, stejně jako chuť skloubit módu a kulturu. Kočovná instituce Fondazione Nicola Trussardi přináší umění do běžného života, pořádá výstavy a představení v historických prostorách či památkách po celém světě. Život ve městě se prolíná celou tvorbou této značky a tak bylo přirozeným vývojem i otevření vlastní restaurace v Miláně, která nedávno získala dvouhvězdičkové hodnocení v Michelin průvodci. I přes spojení umění, kuchyně a designu zůstává dál Trussardi především značkou módní, která ve svých kolekcích dbá na každý detail a kvalitní materiály a přitom nezapomíná na praktičnost a inspiraci běžným dnem.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací zde.